ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


Hatályba lépés ideje: 2023.10.15.


Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése
leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, az általunk értékesített
árukkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti
Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:


Cégünk adatai:
Cég neve: Sarudi Mátyás Benedek EV
Székhelye: 1119 Budapest , Tétényi út 40b , fszt./3.
Postacíme: 1119 Budapest , Tétényi út 40b , fszt./3.
Adószáma: 57703644-1-43
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróság
Cég bankszámlaszáma: 12600016-16892521-86985569
Képviselő neve: Sarudi Mátyás Benedek
Honlap címe: www.clipp.hu
E-mail cím: info@clipp.hu
Telefonszám: +36 70 327 8543
Tárhelyszolgáltató adatai: Rackhost.hu, ügyfélszolgálat: +36 1 445 1200

Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét
betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
   • jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő
teljesítéséért vállalt jótállás
   • kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával
történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő
felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Áru: webshopunk kínálatában lévő, eladásra szánt, birtokba vehető:
   • ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott
mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos
energia, valamint
   • ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy
azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban:
a digitális elemeket tartalmazó áru)
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás
nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni
olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy
digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel,
amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatásokat általában együtt használják
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az árú előállítója, importált áru esetén az Európai Unió területére behozó importőr,
illetve bármilyen olyan személy, aki az árun nevének, védjegyének, vagy egyéb
megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártónak tünteti fel
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a
vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon
és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan
formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul

Vonatkozó jogszabályok:
   • 1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
   • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
   • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
   • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
   • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
   • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
   • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás között szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól
   • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás között szerződések
részletes szabályairól
   • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes
személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi
rendelet hatályon kívül helyezéséről
   • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső
piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való
indokolatlan terület alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394.
rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
   • A fogyasztó és vállalkozás között, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet


ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános
szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket
megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási
feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog
gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre
kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink
elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. Cégünk alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak ÁFA
tartalma nincs. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.


Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó az Árukat, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő
elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
   • E-mail cím: info@clipp.hu
   • Telefonszám: +36 70 63 49 917
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel
panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára,
esetleg mulasztására, mely az áru forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja.
Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan
kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról
jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes
jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal
együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított
30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját
köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon,
illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
   • Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
   • Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
   • Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok
jegyzékét
   • Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak
haladéktalan kivizsgálása megoldható
   • Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
   • Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az
esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
   • A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válasszunk másolati példányát 5 évig megőrzi,
ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával
mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás
az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület
székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk
Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével
kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem
rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint
illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási
hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint
a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha
Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó
Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján
Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a
Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételét biztosítani.
Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara
szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a
Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő
magatartásakor kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft
feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat
éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban
(levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a
Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
   • Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
   • Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
   • Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
   • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az
érintett vállalkozással
   • Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az
ügyben, nem indított közvetői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési
meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztette elő
   • Testület döntésére irányuló indítványt
   • Fogyasztó aláírását
   • Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testület
illetékességet kérelmezte, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára
bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez
nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés
megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a
Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:


Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu


Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu


Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu


Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu


Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu


Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu


Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu


Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu


Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu


Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu


Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu


Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu


Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu


Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu


Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu


Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu


Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu


Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu


Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu


Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az
oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással
kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok
nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt áruval/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési
platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz
kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető
el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1)
bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a
weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély
nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata,
ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról,
valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a
jogtulajdonos (Sarudi Mátyás Benedek EV) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség,
forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag
hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az
irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti
elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres
időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, melyek
weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen
adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk,
kódolásukhoz pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Áruk tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt áruk tulajdonságairól az adott áru oldalán található
leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által
megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön
felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre
kézbesítjük az áru(kat). Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az
Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására.
Cégünk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím
vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül,
ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás Hibás ár esetén:
Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer
meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
   • 0 Ft
   • Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Áru eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény:
20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak
kellene lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja az
áru helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy
megrendeli a helyes áron az árut vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.


Webshopunk használata:
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja az áruk bemutatását (áruk képpel, leírással, árral
a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön menürendszerben
böngészhet. Az árukat kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva
megjelennek az abban szereplő áruk. A listaoldalról az áru részletes leírását az áru nevére
kattintva találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség.
Ha szeretne megvásárolni egy árut, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám
beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő
árukat a Kosár megtekintése segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van
módosítani a mennyiségeken vagy törölni árukat. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes
tartalma törlődik.
Ha kiválasztotta, mely árukat szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra történő
kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben a
regisztráció létrehozásával van lehetősége rendelése leadására. Regisztrációkor a következő
adatok megadása szükséges: név, cím, számlázási cím, szállítási cím, e-mail cím, telefonszám,
jelszó.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles
Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót,
kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a
Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált
fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a
Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt
árukat és mennyiségüket. Ha javítani szeretné az adatokat, a ceruza ikonra kattintva van mód
rá.
Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti
rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha
a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24
órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő szerződéskötési
ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek
minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát Általános szerződési
feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást
kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által
tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus
visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma,
elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Cégünk egy második e-mailben igazolja vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.
Fizetési módok:
Banki átutalás:
A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi
Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a
futárszolgálatnak kiszállítás céljából.
Utánvét:
A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag
kézbesítését végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a
futárszolgálat részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.
Bankkártyás fizetés:
A fizetés történhet biztonságosan online, bankkártyával a rendelés véglegesítése során.
Átvételi módok:
MPL futárszolgálat:
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
MPL Csomagautomata:
Az MPL Csomagautomata gyors átvételt tesz lehetővé. Az sms-ben kapott kód és
telefonszáma megadásával jut hozzá rendeléséhez, amit bármikor átvehet.
További információ: https://www.posta.hu/csomagautomata
MOL és Coop Posta Pont:
   • A legtöbb MOL Posta Ponton napi 24, a Coop Posta Ponton napi 12 órában van
lehetőség a csomag átvételére. Ide kttintva megnézhec, Önnek melyik a
legmegfelelőbb
   • SMS-ben vagy e-mailben értesítjük, amint csomagja megérkezik
   • Könnyen megközelíthető átvételi pontok
   • Egyszerű, ingyenes parkolás a benzinkutakon
   • A MOL és Coop Posta Pontokon bankkártyával is fizethet
A csomag max. tömege 20 kg lehet. Ha túllépi a 20 kg-t, nem tudjuk ezen szállítási módot
biztosítani!
FoxPost:
A FoxPost csomagautomata főként bevásárlóközpontokban elérhető, egyszerű, kényelmes,
időtakarékos csomagátvételt tesz lehetővé.
További információ: http://www.foxpost.hu/csomagatvetel-hogyan/
Teljesítési határidő:
A megrendelés teljesítésére vonatkozó általános határidő a rendelés visszaigazolását követő
legfeljebb 30 napon belül esedékes. Abban az esetben, ha Cégünk nem teljesíti a rendelést
megszabott időn belül, úgy Ön jogosult póthatáridőt adni Cégünk részére. Ha Cégünk a
póthatáridőn belül sem teljesít, úgy Ön jogosult a szerződéstől elállni.
Jogfenntartás és kikötés:
Ha Ön korábban rendelt tőlünk árut, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet,
melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk,
Cégünk abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és szállítási
költség előre megfizetésre kerül.
Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk az áru vételárának sikeres
kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha az áru árát nem egyenlítette ki teljes
mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló
foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek
értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog
illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát az áru adásvételére irányuló szerződés
esetén az áru átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és az áru átvételének
napja közti időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés
megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére
irányuló ajánlati kötöttséget.


Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó
nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó
nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a
Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.


Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Cégünk visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk
az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által
megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is beleértve, mint a szállítási
díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés nem vonatkozik a szokásos, kevésbé
költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre.
Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Cégünk a
Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően
téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által
hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem
terheli felelősség.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ,
Cégünk nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési
kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.
Visszatartási jog:
Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem
küldte az árut vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan
feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Áru visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, az árut
haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni
vagy Cégünk által az áru átvételére jogosult személynek átadni. Határidőben teljesítettnek
minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.
Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
Az áru visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az árut Cégünk címére szükséges
visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a
felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat
köteles Cégünk számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a
szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az így megállapított összeg túl magas, az
arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel az áru jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
   • Alkoholtartalmú ital esetén, melynek valós értéke Cégünk által nem befolyásolhatóan,
piaci áringadozásoktól függ és amely áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor megállapodtak, de a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított 30. napot követően kerül sor
   • Cégünk által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő
alatt is lehetséges pénzpiaci áringadozástól függő áru vagy szolgáltatás esetén
   • Hírlap, folyóirat, időszaki lap esetén, az előfizetéses szerződések kivételével
   • Jellegénél fogva átadás után elválaszthatatlanul más áruval vegyülő áru esetén
   • Lakáscélú szolgáltatás kivételével, szállásnyújtásra irányuló szerződés,
személygépjármű-kölcsönzés, fuvarozás, étkeztetés, szabadidős tevékenységhez
kötődő szolgáltatásra irányuló szerződés esetén, ha a szerződésben meghatározott
teljesítési határnapot/határidőt szabtak meg
   • Lezárt csomagolású hang- vagy képfelvétel, számítógépes szerver adásvétele esetén,
ha az átadás után a Fogyasztó a csomagolást felbontotta
   • Nem előre gyártott áru esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére
gyártottak, illetve olyan áru esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
   • Nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha Cégünk a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó
a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott, hogy tudomásul veszi, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti elállási jogát
   • Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén
   • Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru esetén
   • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítése
után, ha Cégünk a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítése után
felmondási jogát elveszíti
   • Vállalkozási szerződés esetén, melyben Cégünk a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi
fel a Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése céljából
   • Zárt csomagolású áru esetén, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt az
átadást követő felbontás után nem küldhető vissza
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás tájékoztatás fogyasztói szerződésekre
vonatkozóan
A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Ezen tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlóra vonatkozik, a fogyasztónak nem
minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben kerülnek meghatározásra.
A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei fogyasztói szerződés esetén
Az árunak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben
foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező árunak
   • meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatbilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerint jellemzőkkel
   • alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és
amelyet a vállalkozás elfogadott
   • rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használat
útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési
utasítást, valamint az ügyfélszolgálat támogatást
   • biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá – a szerződés tárgyát képező
árunak
   • alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén
jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó
magatartási kódex előír
   • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében –
, amely azonos tipusú áru esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett –
kijelentését
   • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal
– ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást
   • meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának
Az árunak abban az esetben nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, amennyiben
Cégünk bizonyítani tudja, hogy
   • a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
   • a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették
   • a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta
A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket tartalmazó
áru esetén
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében Cégünknek biztosítania kell, hogy a fogyasztó
értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás
olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a
fogyasztó meg is kapja azokat.
Cégünknek a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
   • a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik,
akkor az áru és a digitális elemek tipusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a
szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
   • a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos
szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven keresztül biztosítania kell.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a fent meghatározott módon
rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a
vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
   • a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés
fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
   • a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi
helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató
hiányosságának tudható be
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön
tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a fentiekben
meghatározott követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az
eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei áru esetén
Cégünk hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve,
hogy
   • az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt Cégünk végezte el,
vagy Cégünk felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
   • az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés Cégünk által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott
üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut Cégünk helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés
Cégünk felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell Cégünk által befejezettnek
tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, Cégünk felel az áru digitális tartalommal vagy digitális
szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
   • két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
   • két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.


Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
Ön Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényét
érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv, illetve a fogyasztói szerződés esetén a 373/2021
(VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
A termék átvételétől számított 30 napi vásárlástól való elállást biztosítunk. Ezt az
info@clipp.hu e-mail címen érvényesítheti a vásárló.
Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra Cégünk adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében feltételezni kell ellenkező bizonyításig, hogy az áru és a
digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert
hiba már a teljesítésnek időpontjában fennállt – ez alól kivételt képez, ha ezen feltételezés az
áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt áru esetében eltérőek a szavatossági, jótállási jogok az általános szabályoktól.
Használt áruknál is előfordulhat hibás teljesítés, azonban figyelembe kell venni azon
körülményeket, amelyek alapján a vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. A
használt áru esetében, a használat során egyes hibák jelentkezésére nagyobb az esély, a
használat idejével együttesen gyakoribbá válhatnak, ezért nem feltételezhető az, hogy egy
használt áru ugyanolyan minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt áru. Ezen indok
alapján a vásárló csak olyan hiányosság/hiba esetén érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibáktól függetlenül jelentkeznek. Amennyiben a használt áru
valamilyen hibával rendelkezik és erről a fogyasztó tájékoztatást kapott, úgy az ismert hiba
vonatkozásában Cégünknek nincs felelőssége.
Cégünk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés
lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe
véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
   • Cégünk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben
vagy egészben nem teljesítette a következő feltételeket:
o Cégünknek a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
o Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet
az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt –
üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó
kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a
csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését
   • megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
   • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy cégünk megkísérelte az áru
szerződésszerűvé tételét
   • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés
azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
   • Cégünk nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy Cégünk észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozo1
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést,
Cégünket terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva
– részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg Cégünk nem tesz eleget a teljesítés
szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általános érvényesülő szabályok:
   • Cégünknek saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
   • Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru
jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában
foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát Cégünkkel.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében Cégünk
rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru
értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga
Cégünknek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának
feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében
szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek
megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – a (2) bekezdés szerint – az
adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
   • a fogyasztónak Cégünk költségére vissza kell küldenie Cégünknek az érintett árut; és
   • Cégünknek haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon
belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Az elévülési határidőbe nem számít bele az áru javításának igénybe vett ideje, ami alatt a
vásárló nem tudta rendeltetésszerűen használatba venni az árut.
Amennyiben az árunak egy része cserére vagy javításra kerül, úgy az érintett részre a
kellékszavatossági igény elévülése újra kezdődik. Ezen szabály érvényes arra az esetre is, ha a
javítás következtében új hiba képződik.
Ha a Fogyasztó és Cégünk közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési
időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut, illetve a szolgáltatást Cégünk
nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év leteltét követően viszont Önnek kell bizonyítani, hogy
a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/áru hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényét érvényesítheti.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül az áru hibásnak?
Az áru hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel
meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése
esetén.
Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
   • A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető
   • Az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
   • Az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árura/kijavított részre vonatkozóan
érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.


Jótállás:
Milyen esetben élhet Ön jótállási jogával?
Hibás teljesítés fennállása esetén a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Cégünk jótállásra köteles a rendelet 1.
számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamit az ott meghatározott
körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetén.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását a tartós fogyasztási cikkek, mint a műszaki cikkek,
gépek, szerszámok esetén, melyek vételára meghaladja a 10.000 Ft-ot.
Cégünk önként jótállást vállalhat fogyasztónak minősülő vásárló részére, melyhez jótállási
nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani,
legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban a következőket kötelező feltüntetni:
   • az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
   • a jótállásra kötelezett nevét és címét;
   • a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
   • azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
   • a jótállás feltételeit.
A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt a jótállás alapján?
Jótállás keretében a vásárló javítást vagy cserét igényelhet, jogszabályban meghatározott
esetekben árleszállítást kérhet, végső esetben pedig elállhat a szerződéstől, ha a jótállásra
kötelezett a javítást vagy cserét nem vállalta határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem
tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a javításhoz vagy cseréhez való érdeke megszűnt.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint Cégünk székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igényét a jótállás időtartama alatt érvényesítheti, amelyet a 151/2003. (IX.22.)
Korm. rendelet meghatározott az alábbiak szerint:
   • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
   • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén
két év
   • 250 000 forint eladási ár felett három év
Kérjük, vegye figyelembe, hogy e határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás
napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést Cégünk vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállásra vonatkozó eljárási rendelkezések
Cégünknek törekednie kell arra, hogy a jótállás keretében kért javítást 15 napon belül
elvégezze. A 15 napos határidő a fogyasztási cikk átvételének napján indul.
Amennyiben a javítás vagy a csere időtartama meghaladja a 15 napot, úgy Cégünknek
tájékoztatnia kell a vásárlót a javítás vagy csere várható időtartamáról.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról Cégünk, vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő
javítása során Cégünk részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a
fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc
napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Cégünk köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton
– az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán –
feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Az Általános szerződési feltételek dokumentum elfogadásával a vásárló hozzájárul, hogy a
vásárló részére a tájékoztatás elektronikus úton megvalósulhasson.
Abban az esetben, ha Cégünk nem képes a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani
   • úgy ha a vásárló ehhez hozzájárulását adta, a javítás későbbi határidőben is
elvégezhető, vagy
   • ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel kapcsolatban
nyilatkozatot nem tett, úgy a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen
elteltét követően 8 napon belül Cégünknek ki kell cserélni, vagy
   • ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel kapcsolatban
nyilatkozatot nem tett, de a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, úgy Cégünk
köteles a vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére
visszatéríteni.
Abban az esetben, ha a fogyasztási cikk a 3. javítást követően meghibásodik, – a vásárló
eltérő rendelkezése hiányában – a vásárló jogosult
   • javítási igénnyel fordulni Cégünk felé, vagy
   • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a vételár arányos leszállítását kérni Cégünktől, vagy
   • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a fogyasztási cikket Cégünk költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
   • ha a vásárló ezen jogokkal nem él, vagy erről nem nyilatkozott, a fogyasztási cikket 8
napon belül ki kell cserélni, amennyiben erre nincs lehetőség, úgy Cégünk köteles a
vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán
vagy nyugtán – a feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló számára
visszatéríteni.
Mi a jótállás és más szavatossági jogok viszonya?
A jótállás a szavatossági jogok (termék, illetve kellékszavatosság) mellett érvényesül. A
szavatossági jogok és a jótállás közti különbség, hogy jótállás esetén kedvezőbb a Fogyasztó
számára a bizonyítási teher.
Cégünk önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartamán belül nem tartalmazhat a
Fogyasztóra nézve hátrányosabb feltételeket, mint amit a kötelező jótállás szabályai
biztosítanak. Ennek lejárta után az önkéntes jótállás feltételei szabadon megszabhatók, viszont
a jótállás ilyenkor sem érintheti hátrányosan a Fogyasztó jogszabályból eredő
(kellékszavatosságon alapuló) jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény:
Webáruházunkban történt vásárlás esetén megilleti Önt a 3 munkanapon belüli árucsere joga.
3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó
tartós fogyasztási cikkek esetén érvényesíthet, mely szerint, ha 3 munkanapon belül
érvényesíti csereigényét, Cégünknek úgy kell értelmeznie, hogy az áru eladáskor már hibás
volt és minden további nélkül az árut ki kell cserélnünk.
Mikor mentesül Cégünk jótállási kötelezettsége alól?
Cégünk jótállási kötelezettsége alól mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy a „Jótállásra vonatkozó eljárási rendelkezések” pont alatt írt
rendelkezések nem vonatkoznak a következő fogyasztási cikkekre: elektromos kerékpár,
elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű. Ettől függetlenül, ezen
fogyasztási cikkek esetén is Cégünk köteles törekedni arra, hogy a javítási igényt 15 napon
belül teljesítse. Amennyiben a javítás vagy csere időtartama meghaladja a 15 napot, úgy
Cégünk köteles a vásárlót tájékoztatni a javítás vagy csere várható időtartamáról.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. A
jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik Önt.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő
vásárlói szerződésekre vonatkozóan
Kellékszavatosság
A fogyasztónak nem minősülő vásárló a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
   • Kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha ezek közül a fogyasztónak nem minősülő
vásárló által választott igény teljesítése nem kivitelezhető vagy az a Cégünk számára
más igény kivitelezéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
   • Ha a javítást vagy cserét nem kéri, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja, vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogról egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét a
fogyasztónak nem minősülő vásárló téríti, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Cégünk adott
okot.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési
határideje 1 év, amely a teljesítés napján indul.
Használt áru esetében eltérőek a szavatossági, jótállási jogok az általános szabályoktól.
Használt áruknál is előfordulhat hibás teljesítés, azonban figyelembe kell venni azon
körülményeket, amelyek alapján a vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. A
használt áru esetében, a használat során egyes hibák jelentkezésére nagyobb az esély, a
használat idejével együttesen gyakoribbá válhatnak, ezért nem feltételezhető az, hogy egy
használt áru ugyanolyan minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt áru. Ezen indok
alapján a vásárló csak olyan hiányosság/hiba esetén érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibáktól függetlenül jelentkeznek. Amennyiben a használt áru
valamilyen hibával rendelkezik és erről a fogyasztó tájékoztatást kapott, úgy az ismert hiba
vonatkozásában Cégünknek nincs felelőssége.
Termékszavatosság és jótállás
A fogyasztónak nem minősülő vásárlókat a jótállás, illetve a termékszavatosság nem illeti
meg.
Abban az esetben, ha Cégünk egy adott áruhoz önként jótállást biztosít, úgy azt az áru
megvásárlása során feltünteti.
Ha egy áru gyártója a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő jótállást biztosít,
úgy az közvetlenül a gyártónál érvényesíthető.